26 July 2010

Rezeki


Realiti kehidupan kita bagaikan roda...sekejap di atas , sekejap di bawah..that is why kalau nak buat jahat pada orang lain..dengki pada orang lain..fikir dulu betul2. tidak mustahil benda tu akan terkena kita juga kn..Tp sampai hatila for the people yang wt cmni kn..

Benda yang ditakuti tu berlaku lagi..Benar bila orang kata, klu belum rezeki kita, maka berusaha macam mana pun, tetap bukan milik kita. Sesungguhnya semua yang berlaku ada hikmahnya..Fokus pada kerjaya yang masih merangkak. Fokus pada rumah yang perlukan perhatian lebih untuk dikemas ketika ini. Fokus pada suami yang setia menunggu dan tidak putus2 memberikan sokongan dan harapan..

Sebagai manusia yang lemah, sedikit rahmat dan rezeki yang ditarik olehNYA mampu melemahkan kita. Padahal makan minum cukup, pakaian cukup, semua lengkap. Semua di sekeliling kita merupakan rezeki yang telah dikurnia olehnya. Cuma mungkin kita x sedar..

Sesungguhnya aku tidak pernah menyesal dengan jalan yang kupilih ini. Ku redha ia telah ditakdirkan untukku, dan sebagai hamba NYA, aku harus redha. Namun keberanian masih belum kukuh di dalah hatiku, lebih-lebih lagi hanya sedetik bisa merubah segalanya.

Hanya masa yang menentukan.

p/s - DIA lebih tahu....

2 comments:

  1. kak ayu..remember me?
    see me at my neww blog..huhu
    http://whywhylovenad.blogspot.com/
    miss u

    ReplyDelete
  2. mestila ingat :)
    akak dh add dah..
    cmne kat sana??sihat x?

    ReplyDelete