14 October 2011

Pengalaman Baby Kena Suntik..


Honestly untuk first time mother yang blur ni, nk bawak baby pergi injection adalah sesuatu yang payah gakla..especially kat KK..bukan nak kata ape, kena tunggu agak lama sikit..ada baby kecik ni bukan mudah nk tunggu lama2..mudah bosan..penat..dh penat, meragam lak jadinya..

Untuk suntikan 1st month hari tu, saya buat kat KK Kuala Krai sebab masih dalam pantang..Nurse yang datang umah check baby pun dari sana..Walaupun bersalin kat swasta, ingat nk ambil suntikan kat KK, cuma yang optional je amik kat swasta, tapi tgk layanan jugakla. Nurse2 yang datang rumah check pun ada yang ok, ada yang mak ai garangnya. Layan cm kita student jek..lalala..Tapi rasa lebih baik kalau mereka tanya dengan baik..jadi kita pun jawab dengan baik..kn senang gitu..Paling tak bestnya, ada seorang tu layan Auni wt my baby terkejut sangat n nangis sangat kuat ok..geram tengok..Ilmu dengan pengalaman mak2 kita kenala seiring kan..xlehla sebab ada ilmu ingatkan diri tu dh pandai..

Tapi ms pg suntik 1st month kat KK tu, kira okla..nurse peramah, dan mungkin rezeki kami hari tu, kami tak payah tunggu lama..kejap je, x sampai 1 jam dah settle..Alhamdulillah. Yang lucunya, nurse tu boleh terkejut bila buka pampers my baby..sebab dia ingatkan my baby ni boy..hehe..Yang suntik pun mesra sangat..n layan my baby dengan ok..yelah, dh biasa kan..dah suntik biasalah baby nangis..tapi kejap je..Mak mentua pun ikut sama so xla kalut sangat :)

Untuk 2nd month ni, kena buat kat KK Sri Kembangan lak..ingat nk minta wat kat Putrajaya tapi dia kata xboleh..klu buat kat Putrajaya mudah bila dah mula keje nanti..semua dekat. Tapi dh tak boleh kan, nak buat cmne..Harap2 okla nanti sebab ada bad experience dulu masa mula2 buka buku merah kat sana..hopefully semua okla. Cuma saya tak tahan kalau ada yang kasar dengan baby je..x sanggup tengok..






No comments:

Post a Comment


Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers